Gasthuisstraat 102

5708 HP Helmond

0492-522083

Bij spoed toets 1

Contactinformatie

Wachtkamer spreekuur

Contactinformatie

De praktijk is iedere werkdag geopend van 08:00 uur tot 17:00 uur en telefonisch bereikbaar op de volgende tijden: 08:00 uur – 10.:00 uur, voor het maken van een afspraak. Dan van 10:00 uur – 11:00 uur en 13:30 uur – 15:30 uur voor andere (medische) zaken. Uitslagen gaan via het portaal.

Bereikbaarheid telefoon

Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 08:00-11:00 en van 13:30-15:30u.

Voor spoed zijn wij op werkdagen van 08:00-17:00u. bereikbaar.

Afspraak maken via de telefoon

Het spreekuur wordt gehouden op iedere werkdag. Voor het spreekuur moet u altijd vooraf een afspraak maken. U kunt voor een afspraak de praktijk bellen op werkdagen tussen 08:00-10:00. Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van uw klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.

Medische vragen en uitslagen

Tussen 10:00-11:00 en 13:30-15:30u kunt u het beste bellen voor andere medische vragen en uitslagen.

Via het portaal (login patient) kunt u ook een eenvoudige vraag stellen. Binnen 2 werkdagen krijgt u hierop antwoord.

U kunt via de assistente een consult via beeldbellen aanvragen. U krijgt dan een link waarop u met uw telefoon of computer een beeldverbinding kunt maken met de huisarts.

 

Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef het aan bij het maken van de afspraak, we kunnen er rekening mee houden in onze agenda. Heeft u meer dan 2 klachten die u wilt bespreken, dan kunt u een nieuwe afspraak maken.

Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. Bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt. In de praktijk zijn de mogelijkheden voor onderzoek en behandeling beter. Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.

Spoednummer tijdens kantoor uren: 0492-522083 toets 1

Huisartsenpost gevestigd in het Elkerliek ziekenhuis (naast de EHBO) ingang Wesselmanlaan.
De waarneming ’s avonds, ’s nachts en in het weekend is geregeld door de huisartsenpost. Op de huisartsenpost werken alle huisartsen in de regio samen. De huisartsenpost is bedoeld voor acute zaken die niet tot morgen kunnen wachten.
 
Openingstijden

Iedere werkdag na 17:00u, op zaterdag en zondag en op feestdagen is de huisartsenpost geopend.
 
Afspraken

Maak eerst een afspraak voordat u naar de post gaat. Houdt bij het maken van een afspraak uw verzekeringsgegevens bij de hand.

Adres huisartsenpost


Centrale huisartsenpost Elkerliek
Wesselmanlaan 25

Telefoonnummer: 088-8765151

112 is het telefoonnummer waarop de hulpdiensten in Nederland bereikbaar zijn, gratis en zowel vanaf vaste en mobiele telefoons.
 
Waarvoor kunt u 112 bellen?

In een echt levensbedreigende situatie kunt u het beste direct 112 bellen. De mensen achter het landelijke noodnummer kunnen direct alle benodigde hulpdiensten inschakelen, zoals de politie, de brandweer en de ambulance. Niet voor niets geldt: 112 – daar red je levens mee!

Bel 112 bij ieder noodgeval waarbij u een ziekenwagen, de brandweer of politie nodig hebt. Voorbeelden:

  • hartproblemen
  • plotselinge, ernstige verslechtering bij ziekte
  • ongevallen in en om het huis
  • verdrinking
  • vergiftiging
  • brand/brandwonden

 

Extra informatie bij vergiftiging

Neem altijd contact op met uw (huis)arts of ziekenhuis. Om direct hulp te kunnen bieden, kunt u het beste de Gifwijzer® raadplegen. Die heeft u binnen handbereik en u weet waar u moet zoeken en hoe u het cijferadvies moet opvolgen. Neem na het volgen van het cijferadvies direct contact op met de huisarts of 112. Vertel wat u gedaan heeft.

WAT WIL DE ARTS VAN U WETEN:

  • Wat gebeurde er precies?
  • Hoe oud is de patiënt?
  • Hoeveel weegt de patiënt?
  • Wat van de gevaarlijk stof heeft de patiënt gegeten of gedronken?
  • Hoeveel heeft de patiënt daarvan binnengekregen?
  • Was de stof aangelengd met water?
  • Op welk tijdstip werd de stof ingenomen?
  • Wat zijn de symptomen van de patiënt?
  • Wanneer traden de symptomen op?
  • Wat heeft u er zelf aan gedaan?

TIP:

Vergeet niet het ziektekostenverzekeringsbewijs mee te nemen naar de arts of de Spoedeisende Hulp.

Goed om weten in geval van vergiftiging

  • Geen melk laten drinken!
  • Niet laten braken! Dit wordt zelden aanbevolen en is soms zelfs heel gevaarlijk.
  • De effectiviteit van de spoedhulp hangt af van de nauwkeurigheid van de gegevens die u doorgeeft.
  • Wees rustig, precies en laat uw gesprekspartner u vragen stellen.

In geval van spetters van een gevaarlijk product in de ogen of op de huid onmiddellijk ruim en lang meerdere minuten spoelen met kraanwater.

In geval van het vrijkomen van irriterend of toxisch gas in een afgesloten ruimte, de lokalen goed luchten.

In geval van ongewilde en massale lucht- of watervervuiling de specifieke instructies die door de gezondheidsdiensten worden gegeven volgen.

Welke informatie moet ik geven? In de juiste volgorde, langzaam en duidelijk

Ik identificeer me:

Uw naam

Het telefoonnummer van waar u belt

Zeg waar ik ben:

Het precieze adres (stad, gemeente, dorp, straat, nummer…)

De plaats (flat, huis, straat…)

Ik leg eenvoudig uit wat er gebeurt

De betrokken persoon (geslacht, leeftijd, eventuele verwantschap…)

De omstandigheden

Wat u vaststelt

Ik antwoord op de vragen die me worden gesteld

Ik hang nooit als eerste op
Ik blijf ter beschikking van mijn gesprekspartner

Ik wacht op instructies

Ik keer terug naar de zieke of gewonde persoon om tegen hem te praten en hem gerust te stellen

Ik doe het nodige om de toegang voor de hulpdiensten te vergemakkelijken, hen op te vangen en hen zo snel mogelijk naar het slachtoffer te leiden.

Als u kennis hebt van EHBO, plaatst u de zieke of gewonde persoon in een veilige houding.
Verplaats een zieke of gewonde persoon nooit voordat de hulpdiensten aangekomen zijn.

 

Translate »

Onze WebApp

Door onze WebApp heeft u altijd inzicht in uw eigen medische gegevens: bekijk bloeduitslagen en specialistenbrieven, lees wat uw huisarts u heeft geadviseerd. Daarnaast kunt u herhaalmedicatie bestellen, een afspraak plannen of om een e-mailconsult vragen.

Wij nemen nieuwe patiënten aan

Schrijf u in via het formulier

Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul met formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail. 

Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken. 

Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.

Bel voor een afspraak

Uitslagen onderzoek

Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:

– Laboratoriumuitslagen (overzicht van metingen die uw zorgverlener met u heeft gedeeld)
– Lichamelijk onderzoek (de diagnostische waarden: bloeddruk, lengte en gewicht)
– Toegangslogboek (overzicht van wie er inzage heeft in uw medisch dossier)
– Verslaglegging (per onderwerp de voorlopige conclusie en gemaakte afspraken (E&P regels)
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten (in- en uitgaande correspondentie, bijvoorbeeld verwijsbrieven)

– Actueel medicatieoverzicht

E-Consult

Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.

Nog geen account?

Neem contact op met de doktersassistente of klik op de knop

Toch liever telefonisch? Bel voor een afspraak tussen 08:00-10:00u

Herhaalmedicatie

U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.

Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.

Dossier inzage

Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.

Gegevensuitwisseling

Hoe werkt het Landelijk Schakelpunt?

Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.

Heb ik wel een afspraak nodig?

Herhaalrecept Bestellen

Verwijderen
Ga naar de inhoud