Praktijkinformatie

wachtkamer

Spreekuren

Spreekuren

Afspraak maken via de telefoon

Het spreekuur wordt gehouden op iedere werkdag. Voor het spreekuur moet u altijd vooraf een afspraak maken. U kunt voor een afspraak de praktijk bellen op werkdagen tussen 08:00-10:00. Na deze tijd kunt u het beste bellen voor andere medische vragen en uitslagen.
.
Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van uw klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.

 

E- Consult

E- consult

Via het portaal  (login patient) kunt u ook een eenvoudige vraag stellen. Binnen 2 werkdagen krijgt u hierop antwoord.

Beeldbellen

Beeldbellen

U kunt via de assistente een consult via beeldbellen aanvragen. U krijgt dan een link waarop u met uw telefoon of computer een beeldverbinding kunt maken met de huisarts.

Meer tijd nodig ?

Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef het aan bij het maken van de afspraak, we kunnen er rekening mee houden in onze agenda. Heeft u meer dan 2 klachten die u wilt bespreken, dan kunt u een nieuwe afspraak maken.
.

Huisbezoek

Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. Bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent.
.
De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt. In de praktijk zijn de mogelijkheden voor onderzoek en behandeling beter. Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.

Spoedgevallen

Spoednummer tijdens kantoor uren: 0492-522083 toets 1

Avond-, Nacht- En Weekenddienst (ANW)

Huisartsenpost gevestigd in het Elkerliek ziekenhuis (naast de EHBO) ingang Wesselmanlaan.
De waarneming ’s avonds, ’s nachts en in het weekend is geregeld door de huisartsenpost. Op de huisartsenpost werken alle huisartsen in de regio samen. De huisartsenpost is bedoeld voor acute zaken die niet tot morgen kunnen wachten.
.
Openingstijden

Iedere werkdag na 17:00u, op zaterdag en zondag en op feestdagen is de huisartsenpost geopend.
.
Afspraken
Maak eerst een afspraak voordat u naar de post gaat. Houdt bij het maken van een afspraak uw verzekeringsgegevens bij de hand.
.
Adres huisartsenpost

Centrale huisartsenpost Elkerliek
Wesselmanlaan 25
.
Telefoonnummer: 088 876 5151
112 is het telefoonnummer waarop de hulpdiensten in Nederland bereikbaar zijn, gratis en zowel vanaf vaste en mobiele telefoons.
.
Waarvoor kunt u 112 bellen?
In een echt levensbedreigende situatie kunt u het beste direct 112 bellen. De mensen achter het landelijke noodnummer kunnen direct alle benodigde hulpdiensten inschakelen, zoals de politie, de brandweer en de ambulance. Niet voor niets geldt: 112 – daar red je levens mee!

Bel 112 bij ieder noodgeval waarbij u een ziekenwagen, de brandweer of politie nodig hebt. Voorbeelden:

  • hartproblemen
  • plotselinge, ernstige verslechtering bij ziekte
  • ongevallen in en om het huis
  • verdrinking
  • vergiftiging
  • brand/brandwonden

 

Extra informatie bij vergiftigingNeem altijd contact op met uw (huis)arts of ziekenhuis. Om direct hulp te kunnen bieden, kunt u het beste de Gifwijzer® raadplegen. Die heeft u binnen handbereik en u weet waar u moet zoeken en hoe u het cijferadvies moet opvolgen. Neem na het volgen van het cijferadvies direct contact op met de huisarts of 112. Vertel wat u gedaan heeft.

WAT WIL DE ARTS VAN U WETEN:

  • Wat gebeurde er precies?
  • Hoe oud is de patiënt?
  • Hoeveel weegt de patiënt?
  • Wat van de gevaarlijk stof heeft de patiënt gegeten of gedronken?
  • Hoeveel heeft de patiënt daarvan binnengekregen?
  • Was de stof aangelengd met water?
  • Op welk tijdstip werd de stof ingenomen?
  • Wat zijn de symptomen van de patiënt?
  • Wanneer traden de symptomen op?
  • Wat heeft u er zelf aan gedaan?

TIP:

Vergeet niet het ziektekostenverzekeringsbewijs mee te nemen naar de arts of de Spoedeisende Hulp.

Goed om weten in geval van vergiftiging

  • Geen melk laten drinken!
  • Niet laten braken! Dit wordt zelden aanbevolen en is soms zelfs heel gevaarlijk.
  • De effectiviteit van de spoedhulp hangt af van de nauwkeurigheid van de gegevens die u doorgeeft.
  • Wees rustig, precies en laat uw gesprekspartner u vragen stellen.

In geval van spetters van een gevaarlijk product in de ogen of op de huid onmiddellijk ruim en lang meerdere minuten spoelen met kraanwater.

In geval van het vrijkomen van irriterend of toxisch gas in een afgesloten ruimte, de lokalen goed luchten.

In geval van ongewilde en massale lucht- of watervervuiling de specifieke instructies die door de gezondheidsdiensten worden gegeven volgen.

Welke informatie moet ik geven? In de juiste volgorde, langzaam en duidelijk

Ik identificeer me:

Uw naam

Het telefoonnummer van waar u belt

Zeg waar ik ben:

Het precieze adres (stad, gemeente, dorp, straat, nummer…)

De plaats (flat, huis, straat…)

Ik leg eenvoudig uit wat er gebeurt

De betrokken persoon (geslacht, leeftijd, eventuele verwantschap…)

De omstandigheden

Wat u vaststelt

Ik antwoord op de vragen die me worden gesteld

Ik hang nooit als eerste op
Ik blijf ter beschikking van mijn gesprekspartner

Ik wacht op instructies

Ik keer terug naar de zieke of gewonde persoon om tegen hem te praten en hem gerust te stellen

Ik doe het nodige om de toegang voor de hulpdiensten te vergemakkelijken, hen op te vangen en hen zo snel mogelijk naar het slachtoffer te leiden.

Als u kennis hebt van EHBO, plaatst u de zieke of gewonde persoon in een veilige houding.
Verplaats een zieke of gewonde persoon nooit voordat de hulpdiensten aangekomen zijn.

 

assistente ruimte

Praktische informatie

De praktijk is gevestigd op de begane grond in een mulitfunctioneel pand. Naast onze huisartsenpraktijk bevindt zich in dit gebouw o.a.  een orthomoleculair diëtiste, een psycholoog, een gewichts- consulent, stottertherapie, HSP coaching, speltherapie en een verzekerings- risico beheerder.

Inschrijven als nieuwe patiënt

Inwoners uit het postcodegebied  5707 en 5708 kunnen zich inschrijven. U wordt dan uitgenodigd voor een kennismakings- gesprek met de huisarts.

Labuitslagen

Wanneer uw labuitslag beoordeeld is krijgt u bericht dat deze via het patientenportaal in te zien is. Mocht u nog vragen hebben, dan is er de mogelijkheid deze te stellen via E-consult. Uiteraard kunt u ook contact opnemen met de assistente.

Herhaalmedicatie

U kunt rechtstreeks op de website inloggen om een herhaalrecept aan te vragen. Telefonisch is het ook mogelijk om een herhaalrecept in te spreken. Dit kan 24 uur per dag.  Spreek naam en geboorte datum, medicijnnaam/sterkte en gebruik in. Na 2 dagen liggen de medicijnen klaar bij de apotheek.

Thuismonitoring

De praktijk beschikt over een apparaat om  24-uurs bloeddrukmeting te monitoren. Daarnaast hebben we losse bloeddrukmeters die we uit kunnen lenen voor een korte periode.

Vraag uw huisarts naar de mogelijkheden.

Praktijkondersteuning

POH Somatiek
Gerdi werkt op dinsdag, woensdag en donderdag, zij begeleidt mensen met Astma/COPD, diabetes, CVRM en stoppen met roken.
.
POH GGZ.
Loes werkt op dinsdag en donderdag. Zij biedt ondersteuning bij psychische klachten.

Doktersassistente

 

Werkzaamheden assistente

 

De assistente staat u als eerste te woord wanneer u met de praktijk belt. Ze maakt afspraken voor het spreekuur, de huisbezoeken en het telefonische spreekuur. Zij weet het antwoord op veel praktische vragen, bijvoorbeeld over verwijzingen en recepten. U kunt haar ook bellen voor uitslagen van urine- of bloedonderzoek en voor herhalingsrecepten.

U kunt bij de assistente verder terecht voor:

  • Herhaalrecepten
  • Het meten van de bloeddruk
  • aanstippen van wratten
  • verbinden van wonden
  • oren uitspuiten
  • hechtingen verwijderen
  • zwangerschapstest
  • urine onderzoek
  • suiker- en Hb-controle
  • uitstrijkjes (in het kader van het bevolkingsonderzoek)
  • zwachtelen en tapen

Maak hiervoor telefonisch een afspraak.

 

Klachtenprocedure

Als huisartsenpraktijk willen wij ons werk graag zo professioneel mogelijk uitvoeren en vinden wij het belangrijk dat u ons vertrouwt. Natuurlijk kan het voorkomen dat u geen goed gevoel heeft over het contact met onze praktijk. Zo vindt u bijvoorbeeld dat u niet serieus bent genomen of heeft u de praktijk niet goed kunnen bereiken. Wij willen dat dan graag zo snel mogelijk weten, zodat wij dit met u kunnen bespreken en wij ervan kunnen leren.
.
U kunt uw klacht of opmerking indienen door zich rechtstreeks tot een van onze medewerkers te wenden. Eén van onze medewerkers neemt uw klacht dan zo snel mogelijk in behandeling.

Meer informatie? Thuisarts.nl!

Kijk voor meer informatie op www.thuisarts.nl. Thuisarts.nl is bedoeld voor mensen die informatie zoeken over gezondheid en ziekten. U kunt de informatie op de website gebruiken:

  • om gezond te blijven;
  • om klachten zelf aan te pakken;
  • als u zich afvraagt wanneer u naar de huisarts moet gaan;
  • als u zich wilt voorbereiden op een gesprek met uw huisarts;
  • als u de uitleg en adviezen nog eens na wilt lezen na een bezoek aan uw huisarts;
  • als u op zoek bent naar meer informatie over een onderwerp.

Huisartsen gebruiken Thuisarts.nl als ondersteuning bij hun voorlichting aan patiënten voor, tijdens en na het consult.

thuisarts

Op reis? Kijk op Reisprik.nl

Reisprik is een landelijk netwerk van gespecialiseerde huisartsenpraktijken voor reizigersadvisering en vaccinatie. Opgericht in 2009 bestaat het netwerk ondertussen uit meer dan 90 praktijken verspreid over heel Nederland. Van de bij Reisprik aangesloten praktijken mag u kwaliteit en service verwachten. Zo kunt u via internet uw afspraak maken, kunt u snel terecht en wordt u vakkundig geadviseerd. Ook bij terugkomst kunt u bij vragen rekenen op ondersteuning. Kijk voor meer informatie op www.reisprik.nl

reisprik logo
Helmond
Translate »
Call Now Button