Huisartsenpost gevestigd in het Elkerliek ziekenhuis (naast de EHBO) ingang Wesselmanlaan.
De waarneming ’s avonds, ’s nachts en in het weekend is geregeld door de huisartsenpost. Op de huisartsenpost werken alle huisartsen in de regio samen. De huisartsenpost is bedoeld voor acute zaken die niet tot morgen kunnen wachten.
.
Openingstijden
Iedere werkdag na 17:00u, op zaterdag en zondag en op feestdagen is de huisartsenpost geopend.
.
Afspraken
Maak eerst een afspraak voordat u naar de post gaat. Houdt bij het maken van een afspraak uw verzekeringsgegevens bij de hand.
.
Adres huisartsenpost
Centrale huisartsenpost Elkerliek
Wesselmanlaan 25
.
Telefoonnummer: 088 876 5151
112 is het telefoonnummer waarop de hulpdiensten in Nederland bereikbaar zijn, gratis en zowel vanaf vaste en mobiele telefoons.
.
Waarvoor kunt u 112 bellen?
In een echt levensbedreigende situatie kunt u het beste direct 112 bellen. De mensen achter het landelijke noodnummer kunnen direct alle benodigde hulpdiensten inschakelen, zoals de politie, de brandweer en de ambulance. Niet voor niets geldt: 112 – daar red je levens mee!
Bel 112 bij ieder noodgeval waarbij u een ziekenwagen, de brandweer of politie nodig hebt. Voorbeelden:
- hartproblemen
- plotselinge, ernstige verslechtering bij ziekte
- ongevallen in en om het huis
- verdrinking
- vergiftiging
- brand/brandwonden
Extra informatie bij vergiftigingNeem altijd contact op met uw (huis)arts of ziekenhuis. Om direct hulp te kunnen bieden, kunt u het beste de Gifwijzer® raadplegen. Die heeft u binnen handbereik en u weet waar u moet zoeken en hoe u het cijferadvies moet opvolgen. Neem na het volgen van het cijferadvies direct contact op met de huisarts of 112. Vertel wat u gedaan heeft.
WAT WIL DE ARTS VAN U WETEN:
- Wat gebeurde er precies?
- Hoe oud is de patiënt?
- Hoeveel weegt de patiënt?
- Wat van de gevaarlijk stof heeft de patiënt gegeten of gedronken?
- Hoeveel heeft de patiënt daarvan binnengekregen?
- Was de stof aangelengd met water?
- Op welk tijdstip werd de stof ingenomen?
- Wat zijn de symptomen van de patiënt?
- Wanneer traden de symptomen op?
- Wat heeft u er zelf aan gedaan?
TIP:
Vergeet niet het ziektekostenverzekeringsbewijs mee te nemen naar de arts of de Spoedeisende Hulp.
Goed om weten in geval van vergiftiging
- Geen melk laten drinken!
- Niet laten braken! Dit wordt zelden aanbevolen en is soms zelfs heel gevaarlijk.
- De effectiviteit van de spoedhulp hangt af van de nauwkeurigheid van de gegevens die u doorgeeft.
- Wees rustig, precies en laat uw gesprekspartner u vragen stellen.
In geval van spetters van een gevaarlijk product in de ogen of op de huid onmiddellijk ruim en lang meerdere minuten spoelen met kraanwater.
In geval van het vrijkomen van irriterend of toxisch gas in een afgesloten ruimte, de lokalen goed luchten.
In geval van ongewilde en massale lucht- of watervervuiling de specifieke instructies die door de gezondheidsdiensten worden gegeven volgen.
Welke informatie moet ik geven? In de juiste volgorde, langzaam en duidelijk
Ik identificeer me:
Uw naam
Het telefoonnummer van waar u belt
Zeg waar ik ben:
Het precieze adres (stad, gemeente, dorp, straat, nummer…)
De plaats (flat, huis, straat…)
Ik leg eenvoudig uit wat er gebeurt
De betrokken persoon (geslacht, leeftijd, eventuele verwantschap…)
De omstandigheden
Wat u vaststelt
Ik antwoord op de vragen die me worden gesteld
Ik hang nooit als eerste op
Ik blijf ter beschikking van mijn gesprekspartner
Ik wacht op instructies
Ik keer terug naar de zieke of gewonde persoon om tegen hem te praten en hem gerust te stellen
Ik doe het nodige om de toegang voor de hulpdiensten te vergemakkelijken, hen op te vangen en hen zo snel mogelijk naar het slachtoffer te leiden.
Als u kennis hebt van EHBO, plaatst u de zieke of gewonde persoon in een veilige houding.
Verplaats een zieke of gewonde persoon nooit voordat de hulpdiensten aangekomen zijn.